一只瘦弱的小青蛙想爬上井沿看看这个大世界。

When We Were Young - Adele

小豆之家:

作曲 : Adele/Tobias Jesso Jr.
作词 : Adele/Tobias Jesso Jr.
Everybody loves the things you do
人人都喜欢你所做的一切
From the way you talk
从你那风趣幽默的谈吐
To the way you move
到你那平常的一举一动
Everybody here is watching you
人们都仔细的关注着你

Cause you feel like home?
因为现如今你感到无比惬意
You're like a dream come true
现实已照进了梦想 灿烂了你的生活
But if by chance you're here alone
但如果你稍有空闲
Can I have a moment
能否给我一点时间
Before I go?
在我离去之前
Cause I've been by myself all night long
我已长思一夜
Hoping you're someone I used to know?
希望你依然是原来的你
You look like a movie
你美如一部百看不厌的电影
You sound like a song
你声似一曲余音绕梁的歌曲
My God, this reminds me
天啊 这令我忆起
Of when we were young
你我年轻之时
Let me photograph you in this light
让我拿起相机记录下这一刻的你
In case it is the last time
以防这是最后一次的相见
That we might be exactly like we were
或许你我还会像曾经一样
Before we realized
在我们醒悟之前
We were sad of getting old
岁月流逝 时光荏苒
It made us restless
会让我们忸怩不安
It was just like a movie
人生如戏 戏如人生
It was just like a song
也如同一曲令人心碎的挽歌
I was so scared to face my fears
我担惊受怕 不敢直视那恐惧
Nobody told me that you'd be here
因为无人告诉我 你来到了这里
And I swear you moved overseas
我笃定你踏遍了大地 留下了你的足迹
That's what you said
就正如你自己所言
When you left me
那茫茫大地上的足迹 就是你离我远去的证据
You still look like a movie
你仍似电影般一闪即逝
You still sound like a song
你仍如歌曲般仅留有余音
My God, this reminds me
天了 这又使我想起
Of when we were young
你我年轻之时
Let me photograph you in this light
让我拿起相机记录下这一刻的你
In case it is the last time
以防这是最后一次的相见
That we might be exactly like we were
或许你我还会像曾经一样
Before we realized
在我们醒悟之前
We were sad of getting old
岁月流逝 时光荏苒
It made us restless
会让我们忸怩不安
It was just like a movie
人生如戏 戏如人生
It was just like a song
也如同一曲令人心碎的挽歌
When we were young
那时你我正年轻
When we were young
那时你我正年轻
When we were young
那时你我正年轻
When we were young
那时你我正年轻
It's hard to admit that
时间 早已回不去了
Everything just takes me back
但这一切都在带领这我
To when you were there
回到你身边
To when you were there
回到你依旧在我身旁之事
And a part of me keeps holding on
但我心中仍有着一道过不去的坎
Just in case it hasn't gone
无法令我释怀
I guess I still care
我觉得我还是很在乎的
Do you still care?
你是否在乎?
It was just like a movie
你美如一部百看不厌的电影
It was just like a song
你声似一曲余音绕梁的歌曲
My God, this reminds me
天啊 这令我忆起
Of when we were young
那时你我正年轻
When we were young
那时你我正年轻
When we were young
那时你我正年轻
When we were young
那时你我正年轻
When we were young
那时你我正年轻
Let me photograph you in this light
让我拿起相机记录下这一刻的你
In case it is the last time
以防这是最后一次的相见
That we might be exactly like we were
或许你我还会像曾经一样
Before we realized
在我们醒悟之前
We were sad of getting old
岁月流逝 时光荏苒
It made us restless
会让我们忸怩不安
Oh I'm so mad I'm getting old
哎 岁月如同洪流一般
It makes me reckless
冲走了我的理智 留下了鲁莽轻狂的我
It was just like a movie
人生如戏 戏如人生
It was just like a song
也如同一曲令人心碎的挽歌
When we were young
那时你我正年轻

小豆之家敬上!

评论
热度(20)

© Cathy Frank | Powered by LOFTER